Logo
 
Standard Arama
Standard Arama Sisteme Giriş
Standard Detayı
İptal Standard
TÜRK STANDARDI
(Direktif :2008/57/EC)
TS No : TS EN 12663-1      
Kabul Tarihi : 27.12.2012
İptal Tarihi : 23.10.2015
Hazırlık Grubu : TK19: Otomotiv Teknik Komitesi
Doküman Tipi :
Yürürlük Durumu : H (İptal Edilmiş Standard/Withdrawn standard)
Başlık : Demiryolu uygulamaları - Demiryolu taşıt gövdelerinin yapısı ile ilgili kurallar - Bölüm 1: Lokomotifler ve yolcu vagonu (ve yük vagonları için alternatif yöntem)
Başlık (İng) : Railway applications - Structural requirements of railway vehicle bodies - Part 1: Locomotives and passenger rolling stock (and alternative method for freight wagons)
Kapsam : Bu standard, demiryolu taşıt gövdeleri için asgarî yapısal gerekleri kapsar. Bu standard, taşıt gövdelerinin dayanabileceği yükleri ve hangi malzeme verilerinin kullanılacağını belirtir ve analiz ve deneyle tasarım geçerliliği için kullanılacak prensipleri verir. Bu standard lokomotiflere ve yolcu vagonlarına uygulanır. EN 12663-2, yük vagonları için doğrulama işlemini sağlar ve yük vagonlarına bir alternatif olarak bu standarddaki yöntemlere de atıf yapar. Demiryolu taşıtları, sadece taşıt gövdelerinin yapısal gereklerine göre tanımlanmış kategorilere bölünmüştür. Bazı taşıtlar, tanımlanmış kategorilerin herhangi birine uymayabilir. Bu tür demiryolu taşıtları için yapısal gerekler, şartnamenin bir parçası olmalı ve bu standardda belirtilen prensipleri esas almalıdır. Bu standard, AB ve EFTA ülkelerindeki bütün demiryolu taşıtlarına uygulanır. Belirtilen gerekler, bu ülkelerde geçerli işletme şartları ve durumları olarak kabul edilir. Bu standardın gereklerine ilaveten yolcu taşınması ile ilgili tüm taşıtların yapısının, genellikle çarpışmayla sonuçlanan kazalar olması durumunda, taşıtta oturanları koruyacak özelliklere sahip olması gerekebilir. Bu gerekler, EN 15227’de verilmiştir.
Kapsam (İng) : This Standard specifies minimum structural requirements for railway vehicle bodies. This European Standard specifies the loads vehicle bodies should be capable of sustaining, identifies how material data should be used and presents the principles to be used for design validation by analysis and testing. This European Standard applies to locomotives and passenger rolling stock. prEN 12663-2 provides the verification procedure for freight wagons and also refers to the methods in this standard as an alternative for freight wagons. The railway vehicles are divided into categories which are defined only with respect to the structural requirements of the vehicle bodies. Some vehicles may not fit into any of the defined categories; the structural requirements for such railway vehicles should be part of the specification and be based on the principles presented in this European Standard. The standard applies to all railway vehicles within the EU and EFTA territories. The specified requirements assume operating conditions and circumstances such as are prevalent in these countries. In addition to the requirements of this European Standard the structure of all vehicles associated with passenger conveyance may generally be required to have features that will protect occupants in the case of collision accidents. These requirements are given in EN 15227.
Yerini Aldığı : TS EN 12663 :2001;  
Yerine Geçen : TS EN 12663-1+A1 :2015;  
Yararlanılan Kaynak : EN 12663-1:2010
Uluslararası Karşılıklar : EN 12663-1-EQV; NF F17-001-1-EQV; DIN EN 12663-1-EQV; BS EN 12663-1-EQV
Tercüme Edildiği STD : EN 12663-1
ICS Kodu : 45.060.20 Demiryolu Römorkları
Atıf Yapılan STD : TS 138 EN 10002-1 :1996;  TS EN 13749 :2011;  TS EN 15663 :2011;  
Cen/Cenelec : CEN
Dili : tr
Renk Durumu :
Uygulama Durumu : Yürürlükten kaldırıldı (Withdrawn Standard)
Sayfa Sayısı : 27
Fiyatı : 280,00 TL + %10 Kdv
Çakışan Standart Varsa İptal Tarihi (DOW)-