Logo
 
Standard Arama
Standard Arama Sisteme Giriş
Standard Detayı
TÜRK STANDARDI
TS No : TS EN 15954-1      
Tercüme Tarihi : 27.01.2016
Kabul Tarihi : 12.06.2013
Hazırlık Grubu : TK40: Demiryolu Teknik Komitesi
Doküman Tipi :
Yürürlük Durumu : U (Yürürlükteki Standard/Standard)
Başlık : Demiryolu uygulamaları - Yol - Çekilen taşıtlar ve ilgili donanım - Bölüm 1: Seyir ve çalışma için teknik kurallar
Başlık (İng) : Railway applications - Track - Trailers and associated equipment - Part 1: Technical requirements for running and working
Kapsam : Bu standard, imalatçının veya yetkilendirdiği temsilcisi tarafından belirtilen teknik özelliklere uygun olarak yapıldığında, çekilen taşıtların işletmeye alınması, işletilmesi ve bakımı sırasında ortaya çıkabilecek, çekilen taşıtların ve ilgili donanımının özel demiryolu tehlikelerini en aza indirmek için dikkate alınması gereken teknik kuralları kapsar. Bu standard, işletme sinyalizasyonu ve kontrol sistemleri ile etkileşime girmesi amaçlanmayan çekilen taşıtlara uygulanır. Diğer makinalar, ilgili diğer standardlarda ele alınmıştır (bk. Ek E). Bu çekilen taşıtlar, işletme sinyalizasyonu ve kontrol sistemleri için tasarımlanmamış veya amaçlanmamış olup, sadece altyapı yöneticisi tarafından belirlenen özel işletme şartları altında çalışma ve seyir için amaçlanmıştır. Bu çekilen taşıtların Karşılıklı İşletilebilirlik Direktifi’nde belirtilmiş olan taşıtlardan olması amaçlanmamıştır ve normal trafiğe açık demiryolu hatlarında işletilmesine müsaade edilmez. Bu durum gerekliyse çekilen taşıtların, Karşılıklı İşletilebilirlik Direktifi 2008/57/AT’de ön görüldüğü gibi işletmeye alınmasına izin verilmesi veya işletmeye konulması gerekecektir. Bu standardın Bölüm 1’inde, teknik demiryolu kuralları ele alınmıştır; Bölüm 2’de ise, onaylanmış bir kuruluş ile bağlantılı olarak bir uygunluk denetimi gerektiren Makina Direktifi 2006/42/AT’nin Ek 4’ünde sınıflandırılmış çekilen taşıtların durumu hariç, imalatçı tarafından uygunluğu beyan edilecek çekilen taşıtlara ait kurallar ele alınmaktadır. İlave kurallar; dar ekartmanlı veya geniş ekartmanlı hatlara sahip altyapılar, tramvay hatları, ray ve demiryolu tekerlekleri arasındaki tutunma haricinde yöntemi kullanan demiryolları ve yer altı altyapıları üzerinde seyir için uygulanabilir. Bu standard, balast veya altyapı platformu üzerinde kısmen desteklenen çalışma yapılandırmasındaki çekilen taşıtlar ve ilgili donanıma da uygulanabilir. Sabit bir altyapı platformundaki yükleri taşımak için iki veya daha fazla çekilen taşıtın birlikte kullanılması durumunda, örneğin; metal bir konteyner, iki küçük çekilen taşıta sabitlenmesi durumunda, bu standard ile uyum sağlaması bakımından tüm sistem bir çekilen taşıt olarak değerlendirilir. Bu standard aşağıda belirtilenlere uygulanmaz: ? İşin kalitesi veya çekilen taşıt performansı ile ilgili kurallara, ? İmalatçı ve işletmeci arasında anlaşmanın konusunu oluşturacak olan çekilen taşıtların kullanımına yönelik demiryolu altyapı işleticisi tarafından tespit edilen özel kurallara, ? Çekilen taşıt üzerine geçici olarak monte edilen ayrı makinalara. Bu standard, aşağıda verilen durumlar için ilave kuralları gerektirmez: ? Özel kurallara tabi olan faaliyet, örneğin, potansiyel patlayıcı ortamlar, ? Doğal nedenlerden kaynaklanan tehlikeler, örneğin, deprem, yıldırım, sel vb. ? Çalışma yöntemleri, ? Özel tedbirler gerektiren ağır çalışma şartlarındaki faaliyet, örneğin, tünellerde veya yarmalarda çalışma, aşırı çevresel şartları (-20 °C altı veya +40 °C üstü), korozif ortam, kirletici ortamlar, güçlü manyetik alanlar, ? Yazılım hatalarından kaynaklanan tehlikeler, ? Serbestçe sallanabilecek olan askıdaki yüklerin tutulması sırasında oluşabilecek tehlikeler. Bu çekilen taşıtların amaçlanan kullanımı, her bir altyapı yöneticisi tarafından belirtilen işletme ile ilgili parametreleri beraberinde getirebilir; örneğin, bu çekilen taşıtlar için müsaade edilen azami hızın altyapı yöneticisi tarafından sınırlandırılması muhtemeldir; çekilen taşıtların bu standardın maddeleriyle uygun olması bu hızda seyahate izin vermez. Normal demiryolu trafiğine açık bir yol üzerinde bu çekilen taşıtlara müsaade edilmeyecektir. Bu standard, CEN tarafından yayımlandığı tarihten bir yıl sonra sipariş edilen tüm çekilen taşıtlara uygulanır.
Kapsam (İng) : This European Standard specifies the technical requirements to minimise the specific railway hazards of trailers and associated equipment, which can arise during the commissioning, the operation and the maintenance of trailers when carried out in accordance with the specification given by the manufacturer or his authorised representative. This European Standard applies to trailers that are not intended to interact with operating signalling and control systems. Other machines are dealt with in other European Standards; see Annex E. These trailers are not designed or intended for operating signalling and control systems and are only intended to work and run under special operating conditions specifically designated by the infrastructure manager. These trailers are not intended to be vehicles as defined in the Interoperability Directive and are not permitted to run on the railway lines open to normal traffic. If this is required, they will need to be authorised or placed into service as set out in the Interoperability Directive 2008/57/EC. Part 1 of this European Standard deals with the technical railway requirements; Part 2 deals with requirements for the trailer to be declared conformant by the manufacturer, except in the case of trailers classified in Annex 4 of the Machinery Directive 2006/42/EC which require conformity check in conjunction with a notified body. Additional requirements can apply for running on infrastructures with narrow gauge or broad gauge lines, lines of tramways, railways utilising other than adhesion between the rail and rail wheels, and underground infrastructures. This European Standard is also applicable to trailers and associated equipment that in working configuration are partly supported on the ballast or the formation. Where two or more trailers are used together to transport loads in a fixed formation, e.g. where a metal container is fixed to two small trailers, the whole system is treated as a trailer for the purposes of compliance with the requirements of this European Standard. This European Standard does not apply to the following: ? requirements for quality of the work or performance of the trailer; ? specific requirements established by the railway infrastructure operator for the use of trailers, which will be the subject of negotiation between the manufacturer and the operator; ? separate machines temporarily mounted on the trailer. This European Standard does not establish the additional requirements for the following: ? operation subject to special rules, e.g. potentially explosive atmospheres; ? hazards due to natural causes, e.g. earthquake, lightning, flooding, etc; ? working methods; ? operation in severe working conditions requiring special measures, e.g. work in tunnels or in cuttings, extreme environmental conditions (below – 20 °C or above + 40 °C), corrosive environment, contaminating environments, strong magnetic fields; ? hazards due to errors in software; EN 15954-1:2013 (E) 7 ? hazards occurring when used to handle suspended loads which may swing freely. The intended use of these trailers may have operational parameters specified by each infrastructure manager; for example, the maximum speed allowed for these trailers is likely to be limited by the infrastructure manager; compliance with the clauses of this standard does not confer permission for trailers to travel at this speed. These trailers will not be allowed on a track open to normal railway traffic.
Yararlanılan Kaynak : EN 15954-1:2013
Uluslararası Karşılıklar : EN 15954-1-EQV
Tercüme Edildiği STD : EN 15954-1
ICS Kodu : 45.060.20 Demiryolu Römorkları; 45.120 Demiryolu/Kablo Yolu Yapımı ve Bakımı İçin Ekipmanlar
Atıf Yapılan STD : TS EN ISO 12100 :2011;  TS EN 50122-1 :2011;  TS EN 50121-3-1 :2015;  TS EN 50121-3-2 :2015;  TS EN 15954-2 :2013;  TS EN 15528+A1 :2013;  TS EN 14363 :2005;  TS EN 14033-1 :2011;  TS EN 14033-2+A1 :2012;  TS EN 13715+A1 :2011;  TS EN 13309:2010 :2011;  TS EN 12663-1 :2012;  TS EN 791 :2003 (İptal);;  TS EN 14601 :2005 (İptal);;  TS EN 15273-2 :2010;   : (EN 60947 (Seri Standardlar));;  
Cen/Cenelec : CEN
Dili : tr
Renk Durumu : Siyah-Beyaz
Uygulama Durumu : Yürürlükte
Sayfa Sayısı : 51
Fiyatı : 310,00 TL + %10 Kdv
Çakışan Standart Varsa İptal Tarihi (DOW)-