|
Standard Detayı
|
TÜRK STANDARDI
|
TS No :
|
TS ISO 10002
|
|
Kabul Tarihi :
|
19.11.2018
|
Hazırlık Grubu :
|
Teknik Kurul |
Doküman Tipi :
|
|
Yürürlük Durumu :
|
U (Yürürlükteki Standard/Standard) |
Başlık :
|
Kalite yönetimi — Müşteri Memnuniyeti — Kuruluşlarda şikâyetlerin ele alınması için kılavuz bilgiler |
Başlık (İng) :
|
Quality management -- Customer satisfaction -- Guidelines for complaints handling in organizations |
Kapsam :
|
- |
Kapsam (İng) :
|
This document gives guidelines for the process of complaints handling related to products and services within an organization, including planning, design, development, operation, maintenance and improvement. The complaints-handling process described is suitable for use as one of the processes of an overall quality management system.
NOTE Throughout this document, the terms “product” and “service” refer to the outputs of an organization that are intended for, or required by, a customer. |
Yerini Aldığı :
|
TS ISO 10002 :2015; TS ISO 10002 :2015; |
Yararlanılan Kaynak :
|
ISO 10002:2018 |
Uluslararası Karşılıklar :
|
10002-EQV |
ICS Kodu :
|
03.120.10 Kalite Yönetimi ve Kalite Güvencesi |
Cen/Cenelec :
|
- |
Dili :
|
en |
Renk Durumu :
|
Siyah-Beyaz |
Uygulama Durumu :
|
Yürürlükte |
Sayfa Sayısı :
|
43 |
Fiyatı :
|
84,00 EURO (2.936,82 TL + %10 Kdv) |
Çakışan Standart Varsa İptal Tarihi (DOW) | - |
|