|
Standard Detayı
|
TÜRK STANDARDI
|
TS No :
|
TS ISO/IEC 20000-1
|
|
Tercüme Tarihi :
|
5.04.2021
|
Kabul Tarihi :
|
28.01.2019
|
Hazırlık Grubu :
|
TK-01: Bilişim Teknolojileri Teknik Komitesi |
Doküman Tipi :
|
|
Yürürlük Durumu :
|
U (Yürürlükteki Standard/Standard) |
Başlık :
|
Bilgi teknolojisi – Hizmet yönetimi – Bölüm 1: Hizmet yönetim sistemi gereklilikleri |
Başlık (İng) :
|
Information technology - Service management - Part 1:
Service management system requirements |
Kapsam :
|
Bu doküman kuruluşlar için bir hizmet yönetim sisteminin (HYS) oluşturulması, uygulanması, sürdürülmesi ve sürekli olarak iyileştirilmesine yönelik gereklilikleri kapsar. Bu dokümanda belirtilen gereklilikler, hizmet gerekliliklerinin karşılanması ve değer katılması amacıyla hizmetlerin planlanması, tasarımı, geçişi, sunulması ve iyileştirmesi aşamalarını kapsar. Bu doküman aşağıdakiler tarafından kullanılabilir:
a) belirli hizmetlerin arayışında olan ve bu hizmetlerin kalitesine ilişkin güvence isteyen müşteriler;
b) tedarik zincirindekiler dâhil, ilgili hizmetin sağlayıcılarının tümünden, hizmet yaşam döngüsü boyunca tutarlı bir yaklaşım ortaya koyulmasını isteyen müşteriler;
c) hizmetlerin planlanması, tasarımı, geçişi, sunulması ve iyileştirilmesi konularındaki kabiliyetini göstermek isteyen kuruluşlar;
d) HYS’sini ve hizmetleri izlemek, ölçmek ve gözden geçirmek isteyen kuruluşlar;
e) hizmetlerin planlanması, tasarımı, geçişi, sunulması ve iyileştirmesi süreçlerini, bir HYS’yi etkili biçimde uygulayarak ve işleterek iyileştirmek isteyen kuruluşlar;
f) bu dokümanda belirtilen gereklilikler için uygunluk değerlendirmeleri yapan kuruluşlar ve taraflar;
g) hizmet yönetimi konusunda eğitim veya tavsiye veren sağlayıcılar.
Bu dokümanda kullanılan “hizmet” terimi, HYS kapsamındaki hizmet veya hizmetleri ifade eder. Bu dokümanda kullanılan “kuruluş” terimi, HYS kapsamında müşterilerine hizmet veren ve bu hizmetleri yöneten kuruluşu ifade eder. HYS kapsamında kuruluş, daha büyük bir kuruluşun bir bölümü, örneğin büyük bir şirketin bir departmanı olabilir. Bir hizmeti veya hizmetleri yöneten ve iç veya dış müşterilere sunan kuruluş veya kuruluş bölümü, “hizmet sağlayıcı” olarak da bilinir. “Hizmet” ve “kuruluş” terimlerinin farklı bir anlamda kullanılması durumunda farklı kullanım bu dokümanda açık bir şekilde belirtilmiştir. |
Kapsam (İng) :
|
This document specifies requirements for an organization to establish, implement, maintain and
continually improve a service management system (SMS). The requirements specified in this document
include the planning, design, transition, delivery and improvement of services to meet the service
requirements and deliver value. This document can be used by:
a) a customer seeking services and requiring assurance regarding the quality of those services;
b) a customer requiring a consistent approach to the service lifecycle by all its service providers,
including those in a supply chain;
c) an organization to demonstrate its capability for the planning, design, transition, delivery and
improvement of services;
d) an organization to monitor, measure and review its SMS and the services;
e) an organization to improve the planning, design, transition, delivery and improvement of services
through effective implementation and operation of an SMS;
f) an organization or other party performing conformity assessments against the requirements
specified in this document;
g) a provider of training or advice in service management.
The term “service” as used in this document refers to the service or services in the scope of the SMS.
The term “organization” as used in this document refers to the organization in the scope of the SMS that
manages and delivers services to customers. The organization in the scope of the SMS can be part of
a larger organization, for example, a department of a large corporation. An organization or part of an
organization that manages and delivers a service or services to internal or external customers can also
be known as a service provider. Any use of the terms “service” or “organization” with a different intent
is distinguished clearly in this document. |
Yerini Aldığı :
|
TS ISO/IEC 20000-1 :2012; TS ISO/IEC 20000-1/D1 :2016; TS ISO/IEC 20000-1 :2013; |
Tadil Eden :
|
TS ISO/IEC 20000-1/Amd 1 :2024; |
Yararlanılan Kaynak :
|
ISO/IEC 20000-1:2018 |
Uluslararası Karşılıklar :
|
20000-1-EQV |
Tercüme Edildiği STD :
|
20000-1 |
ICS Kodu :
|
03.080.99 Diğer Hizmetler; 35.020 Enformasyon Teknolojisi (Genel) |
Cen/Cenelec :
|
- |
Dili :
|
tr |
Renk Durumu :
|
Siyah-Beyaz |
Uygulama Durumu :
|
Yürürlükte |
Sayfa Sayısı :
|
44 |
Fiyatı :
|
310,00 TL + %10 Kdv |
Çakışan Standart Varsa İptal Tarihi (DOW) | - |
|