|
Standard Detayı
|
İptal Standard TÜRK STANDARDI
|
TS No :
|
TS ISO 22915-8
|
|
Tercüme Tarihi :
|
23.01.2015
|
Kabul Tarihi :
|
30.10.2014
|
İptal Tarihi :
|
15.02.2021 |
Hazırlık Grubu :
|
TK19: Otomotiv Teknik Komitesi |
Doküman Tipi :
|
|
Yürürlük Durumu :
|
H (İptal Edilmiş Standard/Withdrawn standard) |
Başlık :
|
Endüstriyel taşıtlar - Kararlılığın doğrulanması - Bölüm 8: İstifleme ile ilgili özel şartlarda çalışan, kızağı ileri ve geri şekilde yüklü olarak eğimlendirilmiş taşıtlar için ilave kararlılık deneyleri |
Başlık (İng) :
|
Industrial trucks - Verification of stability - Part 8: Additional stability test for trucks operating in the special condition of stacking with mast tilted forward and load elevated |
Kapsam :
|
ISO 22915; ISO 5053’te tanımlandığı gibi, endüstriyel taşıtların kararlılığı ve bu kararlılığın doğrulanması ile ilgili olarak endüstriyel taşıtların güvenliğini kapsar. ISO 22915’in amaçları için; endüstriyel taşıtlar, raylar üzerinde hareket edenler hariç, tekerlekli, kendinden tahrikli veya yaya tarafından kumanda edilen araçlardır. Bunlar, operatör kumandalı veya sürücüsüz taşıtlardır ve taşımak, çekmek, kaldırmak, istiflemek veya raflar şeklinde taşımak için tasarımlanmıştır.
Bu standard kızağı ileri ve geri şekilde yüklü olarak eğimlendirilmiş taşıtın kararlılığını doğrulama için ilave deneyi belirler. Aşağıdaki taşıt tiplerine uygulanabilir:
a) ISO 22915–2’de tanımlandığı gibi, eğimli kızaklı karşı ağırlıklı taşıtlar,
b) ISO 22915–3’te tanımlandığı gibi, eğimli istifleme (geri çekilebilir kızak veya çatallar) ve yük taşıtları,
c) ISO 22915–4’te tanımlandığı gibi, eğimli kızaklı paletli istifleyiciler,
d) ISO 22915–7’de tanımlandığı gibi, eğimli kızaklı iki yönlü ve çok yönlü (geri çekilebilir kızak veya çatallar) taşıtlar,
e) Eğimli kızakları olan çetin arazi koşularına uygun taşıtlar, )
f) Eğimli kızakları olan mafsallı direksiyonlu karşı ağırlıklı taşıtlar |
Kapsam (İng) :
|
ISO 22915 deals with the safety of industrial trucks, as defined in ISO 5053, relative to their stability and the
verification of that stability. For the purposes of ISO 22915, industrial trucks are wheeled, self-propelled or
pedestrian-propelled vehicles, excepting those running on rails. They are either operator-controlled or
driverless and designed to carry, tow, push, lift, stack or tier in racks.
This part of ISO 22915 specifies an additional test for verifying the stability of a truck stacking with mast tilted
forward and load in the elevated position. It is applicable to the following types of truck:
a) counterbalanced trucks with tiltable masts, as specified in ISO 22915–2;
b) reach (retractable mast or forks) and straddle trucks with tiltable masts, as specified in ISO 22915–3;
c) pallet stackers with tiltable masts, as specified in ISO 22915-4;
d) bidirectional and multidirectional (retractable mast or forks) trucks with tiltable masts, as specified in
ISO 22195–7;
e) rough-terrain trucks with tiltable masts 1);
f) counterbalanced trucks fitted with articulated steering with tiltable masts 1). |
Yerini Aldığı :
|
TS ISO 5767 :1999; |
Yerine Geçen :
|
TS ISO 22915-8 :2021; |
Yararlanılan Kaynak :
|
ISO 22915-8:2008 |
Uluslararası Karşılıklar :
|
ISO 22915-8-EQV |
Tercüme Edildiği STD :
|
ISO 22915-8 |
ICS Kodu :
|
53.060 Endüstriyel Kamyonlar |
Atıf Yapılan STD :
|
TS EN ISO 3691-1 :2013; TS ISO 5053 :1999; TS ISO 22915-1 :2014; |
Cen/Cenelec :
|
CEN |
Dili :
|
tr |
Renk Durumu :
|
|
Uygulama Durumu :
|
Yürürlükten kaldırıldı (Withdrawn Standard) |
Sayfa Sayısı :
|
10 |
Fiyatı :
|
150,00 TL + %10 Kdv |
Çakışan Standart Varsa İptal Tarihi (DOW) | - |
|