Logo
 
Standard Arama
Standard Arama Sisteme Giriş
Standard Detayı
İptal Standard
TÜRK STANDARDI
TS No : TS ISO 22915-1      
Tercüme Tarihi : 6.02.2015
Kabul Tarihi : 30.10.2014
İptal Tarihi : 15.02.2021
Hazırlık Grubu : TK19: Otomotiv Teknik Komitesi
Doküman Tipi :
Yürürlük Durumu : H (İptal Edilmiş Standard/Withdrawn standard)
Başlık : Endüstriyel taşıtlar - Kararlılığın doğrulanması - Bölüm 1: Genel
Başlık (İng) : Industrial trucks - Verification of stability - Part 1: General
Kapsam : ISO 22915; ISO 5053’te tanımlandığı gibi, endüstriyel taşıtların kararlılığı ve bu kararlılığın doğrulanması ile ilgili olarak endüstriyel taşıtların güvenliğini kapsar. ISO 22915’in amaçları için; endüstriyel taşıtlar, raylar üzerinde hareket edenler hariç, tekerlekli, kendinden tahrikli veya yaya tarafından kumanda edilen araçlardır. Bunlar, operatör kumandalı veya sürücüsüz taşıtlardır ve taşımak, çekmek, kaldırmak, istiflemek veya raflara istiflemek için tasarımlanmıştır. Bu standard, endüstriyel taşıtlar için kararlılığı doğrulamak ile ilgili temel deney kriteri ve kuralları kapsar ve metin içerisinde bundan sonra taşıtlar olarak adlandırılacaktır. Aşağıdaki taşıt tiplerine ve özel şartlara uygulanır: a) ISO 22915–2’de tanımlandığı gibi, eğimli kızaklı karşı dengeli taşıtlar, b) ISO 22915–3’te tanımlandığı gibi, eğimli istifleme ve yük taşıtları, c) ISO 22915–4’te tanımlandığı gibi, 1200 mm kaldırma yüksekliğine kadar olan (1200 mm dahil) paletli istifleyiciler, çift katlı istifleyiciler ve makaslı forkliftler, d) Tek taraflı yükleme taşıtları ) e) ISO 22915–7’de tanımlandığı gibi, iki yönlü ve çok yönlü taşıtlar, f) ISO 22915–8’de tanımlandığı gibi, eğimli kızağı ileri geri hareket eden istiflemenin belli koşullarında çalışan taşıtlar için ilave kararlılık deneyi, g) 6 m (20 ft) uzunluğunda ve daha uzun olan yük konteynerlerini taşımak için kızaklı karşı ağırlıklı taşıtlar 1), h) ISO 22915–10’da tanımlandığı gibi, istifleme ile ilgili özel şartlarda çalışan, motorla tahrik edilen yanal olarak yer değiştiren taşıtlar için kararlılık deneyleri, i) Endüstriyel değişken istifleme taşıtları 1), j) 6 m (20 ft) uzunluğunda ve daha uzun olan yük konteynerlerini taşımak için endüstriyel değişken istifleme taşıtları1), k) Çetin arazi koşulları için değişken istifleme taşıtları1), l) Mafsallı direksiyonu olan karşı dengeli taşıtlar1), m) Yaya tahrikli taşıtlar1), n) Yük ve personel taşıyıcılar1), o) ISO 22915–20’de tanımlandığı gibi, dengeleme yükü ile ilgili özel şartlarda çalışan, kullanımda dengelenen taşıtlar için ilave kararlılık deneyleri, p) ISO 22915–21’de tanımlandığı gibi, 1200 mm üzerinde yükselen operatör konumu, mafsallı forklift. Ayrıca, yük taşıma eklentileri teçhiz edildiğinde aynı koşullar altında çalışan taşıtlara da uygulanır. Bu standard aşağıdakilere uygulanmaz: - Serbestçe salınım hareketi yapabilen askıdaki yükleri taşıyan taşıtlar, - 500 mm’ye kadar (500 mm dahil) kaldırma yüksekliği olan düşük kaldırma taşıtları.
Kapsam (İng) : ISO 22915 deals with the safety of industrial trucks, as defined in ISO 5053, relative to their stability and the verification of that stability. For the purposes of ISO 22915, industrial trucks are wheeled, self-propelled or pedestrian-propelled vehicles, excepting those running on rails. They are either operator-controlled or driverless and designed to carry, tow, push, lift, stack or tier in racks. This part of ISO 22915 specifies basic test criteria and requirements to verify stability for industrial trucks, hereafter referred to as trucks. It applies to the following truck types and special conditions: a) counterbalanced trucks with mast, as specified in ISO 22915-2; b) reach and straddle trucks, as specified in ISO 22915-3; c) pallet stackers, double stackers and order-picking trucks up to and including 1 200 mm lift height, as specified in ISO 22915-4; d) single side loading trucks1); e) bidirectional and multidirectional trucks, as specified in ISO 22915-7; f) additional stability test for trucks operating in special conditions of stacking with the mast tilted forward, as specified in ISO 22915-8; g) counterbalanced trucks with mast handling freight containers of 6 m (20 ft) length and longer1); h) additional stability test for trucks operating in special conditions with the load substantially laterally displaced by powered devices, as specified in ISO 22915-10; i) industrial variable reach trucks1); j) industrial variable reach trucks handling freight containers of 6 m (20 ft) length and longer1); k) rough-terrain variable reach trucks1); l) counterbalanced trucks with articulated steering1); m) pedestrian-propelled trucks1); n) burden and personnel carriers1); o) additional stability test for trucks operating in the special condition of offset load, offset determined by utilization, as specified in ISO 22915-20; p) order-picking trucks with operator position elevating above 1 200 mm, as specified in ISO 22915-21. 1) Intended to be covered by a future part of ISO 22915. See It also applies to trucks operating under the same conditions when equipped with load-handling attachments. This part of ISO 22915 does not apply to: ? trucks handling suspended loads which may swing freely; ? low-lift trucks with lift height up to and including 500 mm.
Yerine Geçen : TS ISO 22915-1 :2021;  
Yararlanılan Kaynak : ISO 22915-1:2008
Uluslararası Karşılıklar : ISO 22915-1-EQV
Tercüme Edildiği STD : ISO 22915-1
ICS Kodu : 53.060 Endüstriyel Kamyonlar
Atıf Yapılan STD : TS EN ISO 3411 :2008;  TS ISO 5053 :1999;  TS 10279 ISO 5353:1996/T1 (Numara tadili,TS 10279 EN ISO 5353) :2005;  
Cen/Cenelec : -
Dili : tr
Renk Durumu :
Uygulama Durumu : Yürürlükten kaldırıldı (Withdrawn Standard)
Sayfa Sayısı : 15
Fiyatı : 250,00 TL + %10 Kdv
Çakışan Standart Varsa İptal Tarihi (DOW)-